Svart kappa och 80-tals dunk.

 
Under eftermiddagen kom brorsan med vänner hem. Vi tjtötade en sväng sen satte sig dem i köket och jobbade och jag fortsatte att transkribera. 
Framåt kvällen tog jag en oerhört långsam promenad med canis i området. Dock kände jag mig inte färdig med promenerandet så jag fortsatte själv efter att canis fått sin runda. Jag gick bort till Götgatan och glodde. Väl där fann jag en bokhylla som jag köpte direkt, den ska sitta bredvid min säng fast i Värmland. Det är en sån där hipp hylla som inte syns utan det ser ut som en stapel böcker sitter fast i väggen. Vidare så blev jag ägare av en lång svart kappa, ett par leggings (jag lämnade Värmland med endast ett par med avsikt att införskaffa ett par nya), en tröja samt ett par byxor. Allt var bedårande och ni kan skymta min nya tröja på fotot.
 
Förövrigt har jag lagat lite wok, målat naglarna och lyssnat på den finaste låten jag hört på länge.
Den heter When you were mine och framförs av Cindi Lauper, skriven av Prince.
 
Här är ett textstycke ur den som går rakt in i öronen och ut i blodet.
 
When you were mine, you were kinda sorta my best friend so I was blind, I let you fool around.
I know that you're goin' with another guy.I don't care, 'cause I love you baby that's no lie. I love you more than I did when you were mine.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zup5NFnnlpk
 
Nu ska jag transkribera igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0