Resonemang och kött

Härom dagen beskrev min moster hur hon och hennes kollegor brukade "kötta på", typ med rättning och sånt som hör läraryrket till. Min moster är 67 bast och älskar musik mer än någon annan jag känner. Hon älskar mig en hel del också så hon hjälper mig att korrläsa mitt examensarbete samt skriva mitt engelska abstract på grund utav att jag är inte bra på andra språk än mitt modersmål.
 
Jag har lyssnat på intervjuerna med 6 utav mina elever, de säger mycket smart men naturligvis mycket dumt som är ett tecken på att de är 10 år. Vissa utlägg som tar mer än 20 sekunder innehåller ingenting av värde, de bara upprepar eller säger saker som inte leder resonemanget fram en sekund. 
 
 
Vidare så var min trygga, fina bror var hemma en stund på lunch, vi åt två sorters sill, potäter och knäckemacka. Han ordnade till och med tomat och rödlök till, exakt så gott som det kan bli var det. Han har ordnat en uppblåstbar dubbelsäng åt mig också, så nu har jag vardagsrummet att filosofera ifred på. Jag vill dock inte vara helt ensam men det är på många sätt mer praktiskt att sova ensam. Observera att min canis sover i bädden med mig,
 
Nu ska jag bära ner den sistnämde på gatan och strosa i flipflops runt kvarteret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0