Kaffifail osv

Det är morgon i Skånegatan och min fina, trygga storebror har gått för att jobba i studion. Jag har tagit en förmiddagspromenad, ej haltande, för att jag är hundägare samt ett intresse för att lämna hemmet då och då.
 
Jag missuppfattade instruktionerna för hur man gör kaffi och fick börja om, såg det naturligtvis som ett misslyckande som bara gjorde att ångesten växte.
På tal om ångest så ska jag ta tag i plugget idag, min plan är att lyssna igenom intervjuerna en gång och sedan sätta mig framför ett tom Word-dokument och börja transkibera. Mekaniskt och en flykt från verkligheten, bra start på mitt nya liv.
 
Förövrigt tänker jag låna mig några bra böcker på biblioteket som jag kan läsa under mina pauser från skrivande, någon riktigt vacker skildring om kvinnor. Skriven av kvinnor naturligvis.
Utöver det ärendet framstår vissa mindre saker som väldigt viktiga, till exempel känner jag ett behov av att köpa en levande bukett blommor till min brors köksbord. Jag tror att jag skulle trivas typ 0,00001% mer då. 
Mer viktiga saker är att jag vill tatuera mig när jag ändå är här så jag har redan kollat med brorsans två goda vänner om deras tatuerarpolare kan klämma in en tid  för mig. 
 
Nej nu ska jag ägna min uppmärksamhet till frullen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0