Inkörsportar och förhållningssätt.

Eftersom jag inte somnade förrän skitsent pga vänt på dygnet vaknade jag naturligtvis inte förrän långt i på förmiddagen idag. Eller långt och långt, hur lång kan en förmiddag vara? När skulle man tippa på att vi går från morgon till förmiddag? Typ morgon mellan 05-09 och sen förmiddag mellan 09-12 och då menar jag på vardagen. Vi har ju helt andra förhållningssätt under helgerna.
 
Så jag dricker mitt förmiddagskaffi vid två. Jag har transkriberat 18 minuter och försöker nu få resten av intervjupass nr 1 att hamna i datorn. Det är typ omöjligt. 
 
När jag transkriberade sänkte jag hastigheten en aning och det låter som om jag är packad när jag snackar. 
Hur som helst ska jag bli färdig innan detta dygn är slut eftersom mina päron och morsans syskon med familjer kommer imorn. Vi ska fira min trygga, fina bror som fyller 30 bast på torsdag. Alla i sällskapet utan jag ska gå på Rolling Stones. Jag gillar inte konserter av större slag. Men jag ska vara med på minglet och middagen innan. 
 
Häromdagen hörde jag termen "kötta" igen. Det är verkligen mycket större och accepterad än vad jag tolererar. Det är verkligen ett av de fulaste uttryck man hört talas om.
 
För övrigt så traskade jag förbi denna inkörsportal idag. Inkörsportaler till olika ting är jag ganska bra på att härleda. Typ tror mig kunna förstå. Tre exempel
  1. MItt val av läraryrke- Inkörsportal:Arbetade som elevassistent och på den vägen är det.
  2. Älskar chips. Äter det mer sällan än vad jag önskar- Inkörsportal: Fredagsmys
  3. Blir kär i skatare/hiphop-dudes- Inkörsport: Antagligen var de snyggaste snubbarna i min hemstad skatare när jag var ung.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0