Mackaronipudding och Nytorget

Jag ägnade några timmar vid Nytorget på en filt med canis. Jag läste mitt examensarbete med överstrykningspenna samt analyserade den senaste intervjun jag transkriberat. Förövrigt tittade jag på folk, käkade nötter, oliver och drack en kyld latte. Jätte trivsamt, jag älskar Skånegatan, Nytorget och dess kvarter runt i kring. Det doftar gott, är människor överallt fastän ingen är stressad och så soft miljö. 
 
 
 
Jag hämtade min sko idag också, fint limmad och vacker. 
 
Har hunnit styra upp en mackaronipudding och lyssnat på diverse dokumentärer och repotage om för mig intressanta ämnen. 
Blir så jävla glad när Gudrun äger varje intervju osv men alltid lika skitsur när journalister och programledare frågar politiskt aktiva inom partiet om de verkligen "typ vet vad som krävs för att vara ett parti i riksdagen", det är ju samma ifrågasättande som kvinnor fick när rösträtten infördes. Typ "Kan ni verkligen förstå er på något över huvud taget?" Ät min röv idiotpatriarkatet.
 
I detta nu väntar vi på puddingen i ugnen. Tom spelar visor på pianot och brorsan testligger sin nya luftmadrass som han ska ha i fjällen nästa vecka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0