Kontoret och Södermalm.

Mitt på dagen på mitt kontor. Det vill säga vid ett bord på Nytorget med min frukostbricka bredvid. 
Jag försöker knyta ihop säcken för mitt examensarbete. Det är som om jag fått för mig att jag gör ett forskningsarbete på svinavancerad nivå och därför låser det sig för mig när jag kommer fram till "vanliga, rimliga analyser". Det är rätt lätt att få godkänt på en uppsats, tro mig, jag har skrivit tre tidigare som dessutom var rätt kassa. Men det är som om mitt "smarta, undervisande lärar-jag" har lite hög stolthet och ser mig själv som ett geni. 
 
Hur som helst, igårkväll stack jag med Linnea ut till Jakan för att hon skulle få sina ögonfransar fixade av en kollega. Efter besöket åkte vi till en badplats och hängde i vattnet. I Mälarn, tror jag. Det var jätte varmt och trivsamt. Första doppet i svenskt vatten detta år. 
De resterande vakna timmarna ägnade jag åt dokumentärer, Quizza med P3 då jag älskar Nanna och Kringlan (Obs ett bra exempel på ett f.d par som både jobbar ihop och är vänner fortfarande) och promenader. Södermalm sover aldrig och jag inser att hur jävla priviligerad jag är som går ute om natten utan att vara rädd, det är ett lugnt område pga priviligerade män och kvinniskor som jag har råd att bo här. Det är städat överallt eftersom städbilar städar gatorna typ varje dygn. Men det är klart att det spöas massor av kvinns innanför väggarna där jag går förbi. Det hörs inte men det sker, hela tiden.
 
Och till mig själv och mitt mående.
 
För det mesta är jag glad och lycklig, typ lugn. Men sen kommer det en liten dal där jag blir ledsen eller får ångest över min ovalda situation. Min främsta strategi är att inte drömma mig bort i saker som jag gjort med min person. Strategi nummer två är att palla visa mig "svag" och erkänna för mig själv och min person att det är jobbigt. Strategi nummer tre är att ta det lugnt, ej stressa. Typ gå långsamt upp för trappor, sitta still och lyssna på pod etc, inte planera något (som jag nämnt tidigare) och bli duktig på basket. I en lugn takt blir jag bra på basket. 
 
Jag har varit i Stockholm i två veckor och har ungefär fyra veckor till på mig. Dretgött kan man helt klart säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0