Gräddsås och läraryrket.

Efter några timmar har jag smitit upp i lägenheten för att spisa lunch, kissa osv.
Värmde mackaronipudding med gräddsås i micron och hade gele till. Det var som en saga, så himla fint.
Sveper två stora koppar kaffi nu som efterätt.
 
Jag ser i detta nu en dokumentärserie som heter Sverige sviker. Avsnittet Jag vill inte ha nån framtid handlar om tre ungdomar. Detta programmet ger mig en anledning till att vilja jobba i skolan med barn och ungdomar. Anledningen är att de här ungdomarna är bedårande.
De ogillar skolan och tycker att skolan suger/sög och har inte rätt trist inställning pga omständigheter. Det finns alldeles för många utav dessa ungdomar pga den politik som regeringen för.
De får tidigt lära sig att de inte är värda ett skit.
Jag vill ha lyxen att få lära känna fina ungdomar som dessa. Det är värsta lyxen, och det bästa med läraryrket. Att jag får chansen att träffa så många olika unga människor som gillar skolan i olika grader. De ungar som hatar skolan gör ju inte av ingen anledning. 
 
Jag hatar vuxna människor som ogillar ungdomar. 
 
Räva ringer på Skype, adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0