All inklusive och kallsupar.

Då jag har befunnit mig i Turkiet med min kompix Jonny har det varit uppehåll i bloggen. 
Vi spenderade en vecka på ett All inclusive-hotell i Alanya. Vi drack öl, åt mat, solade och badade. Rakt igenom en trivsam resa. Jag hann med lite plugg och fick många kallsupar i poolen. Drack öl så det stod härliga till och hade blåsor på tungan, som en följd enligt mig, av att jag satte i mig tomater till alla måltider. Jonny ville inte hålla med, det var definitivt inte anledningen.
En dag vi lunchen klagade jag på mina blåsor, som gjorde att jag fick talfel och dessutom smärtade, och Astrid som vi lärde känna från Halmstad, frågade "Har du ätit mycket tomat?"
Och igårkväll, när jag talade med min kompix Bärra beklagade hon sig över en blåsa som satt framme på tungspetsen. Hon hade under dagen fått frågan " Kan det vara så att du ätit tomat?" så Jonny bör snart komma till ro med att det är tomat som utlöser dessa krämpor. Han försökte likställa det vid att typ "Jag har ett skadat knä, kan det var tomater." Detta är inte jämförbart men eftersom mycket av allt ont i världen beror på tomater så skulle detta också kunna ha med saken att göra.
 
Som så ofta, spelades det mycket kortspel på kvällarna. Vi umgicks med ett gäng så vi var rätt många under spelen och jag blev skitsugen på att ha pokerkvällar i höst där insatserna består av enkronor. 
Det var också mycket trivsamt att umgås med Jonny, och hetset började redan vi en felsägning på planet ner från Arlanda. Vi diskuterade hästar och till historen hör att Jonny sedan några år blir kallad Kentaurponny av mig. Jonny började säga att jag hade små hovar till fötter men var förövrigt människa och samtalet gled in på hästsorter. Han påstod att det fanns dvärjhästar och jag hostade ur mig, utan att tänka.
"Det heter inte dvärjhästar, det heter Mylittle ponny."
 
 
Bra vecka, längtade inte hem men var nöjd när jag väl satte foten på svensk mark igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0